שיווק מבוסס תוכן וקידום אורגני SEO

שיווק מבוסס תוכן
התחרות על תשומת הלב של הצרכן הפכה בעשור האחרון למאתגרת בצורה יוצאת דופן. בליל המסרים השיווקיים שאליו חשוף כל אחד מאתנו מדי יום בכל מקום ובכל זמן, התעצם לאין שיעור בשנים האחרונות וממשיך להתעצם מדי יום. עובדה זו מציבה את המשווקים ומשרדי הפרסום אל מול אתגר אמיתי: לתפוס את תשומת ליבו של הצרכן, לייצר העדפה ברורה למותג ולחזק נאמנות בטווח הארוך – נהיו קשים מאי פעם. אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם אתגר זה הוא באמצעות שיווק מבוסס תוכן.

 

תוכן טוב זה תוכן שמייצר ערך לצרכן שלך! לאחר ייצור הערך על אותו התוכן להניע לפעולה (יצירת עניין, העדפה ובמקרה האופטימלי – קנייה).
ייצור תוכן זה הזדמנות מצוינת להשפיע על הדעה הצרכנית. ולכן אנו מייעצים לכל לקוחותינו לקחת את הנכסים הדיגטליים שלהם (אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, וכיוצא בזה) לשלב הבא וליצוק לתוכם תוכן איכותי בעל ערך.
בעת בניית התשתית, אליה נצוק את התוכן, חשוב להגדיר מדוע אנו מייצרים את התוכן מלכתחילה, ומה אנחנו מנסים להשיג. ההחלטות שנקבל בהמשך תהיינה מבוססות על ההגדרות הראשוניות הללו, ורק אם נקפיד לייצר תוכן תואם אליהן, נוכל להתבלט כאוטוריטה בנושא שנבחר להיות מזוהים עמו.
על מנת להצליח בשיווק באמצעות תוכן עלינו לייצר זרם בלתי פוסק של רעיונות מסביבם ייכתב אותו התוכן. זו היא משימה קשה ומאתגרת לכל הדעות. מתוך המחשבה שעל התוכן לייצר מקסימום פרודוקטיביות, אנחנו עוקבים אחריו לאחר הפרסום ובודקים עד כמה הוא היה אפקטיבי בשלל פרמטרים: כמה אנשים הקליקו על מנת לקרא אותו, כמה אנשים המליצו עליו לחבריהם, כמה תגובות/עניין הוא ייצר, מה היה זמן השהייה בפלטפורמה שדרכה צפה הגולש בתוכן (נתון המלמד אותנו על רמת ההתעמקות), כמה גולשים עברו מקריאת תוכן אחד שייצרנו לקריאתו של תוכן נוסף/אחר, בזירה הדיגיטלית שהקמנו. פרטים אלו, ורבים אחרים, מאפשרים לנו ללמד ולהתייעל במטרה לייצר תוכן סופר אפקטיבי שבסופו של דבר מייצר לידים והכנסות. תהליך המוניטיזציה מלמד אותנו אילו מהתכנים תמכו וקידמו אותנו לעבר היעדים שהגדרנו בתחילת התהליך ומי מהם עשה זאת פחות טוב מה שמחזיר אותנו חזרה לשולחן הכתיבה על מנת לבצע את האדפטציה הנדרשת.

 

כמה מילים על סוגי התכנים
התוכן שבאמצעותו ניתן לשווק יכול להיות מוגש לצרכן במגוון אופנים: הוא יכול להיות תוכן טקסטואלי (בלוג פוסט באתר שלכם, לדוגמא) תוכן וידאו (וובינר, לדוגמא), תוכן אודיו (פודקאסט) ועוד. על כל משווק לחשוב כיצד הוא מתאים לעצמו את התוכן הנכון ביותר עבורו. מותג אופנה ירוויח בגדול אם הוא ייצר תוכן ויזואלי (שכן הנחשקות למוצריו מתבססת על נראות), לעומת , לשם הדוגמא, משווק מוצרי אלקטרוניקה אשר אחד המאפיינים שלהם הוא שהם מתחדשים ומתעדכנים באופן תדיר. משווק של מוצרי אלקטרוניקה יוכל להשתמש בתוכן טקסטואלי, קל לייצור, אותו ניתן יהיה לעדכן על בסיס קבוע בהתאם להתחדשות השוק. בין השאר ניתן יהיה לייצר עבור הצרכן המתעניין תוכן כתוב, אשר משווה בין המוצרים השונים, מיד לאחר יציאתם לשוק, ומציג את יתרונותיהם וחסרונותיהם.

 

מנועי חיפוש
בעת ייצור התכנים אנו מקפידים על התאמה למנוע החיפוש. גם אם התוכן שפרסמנו ייצר צפיות רבות, יש לתת דגש על הפקתו באופן כזה שהוא יתקבל היטב על ידי מנועי החיפוש, על מנת שנהיה מקודמים בחיפוש האורגני למיקומים גבוהים, בעבור מילות החיפוש הרלוונטיות לנו. את התוכן יש להפיץ באמצעות הרשתות החברתיות, מנועי התכנים (אאוטבריין, טאבולה) ובאפיקי שיווק יצירתיים רבים אחרים בהם התמקצענו לאורך השנים.