אסטרטגיה ופלנינג

מחלקת הפלנינג מבצעת מחקר שוק, חוקרת את קהלי היעד ומחליטה באמצעות איזה מסר יש לפנות אל אותם קהלים על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. במילים אחרות מה צריך להגיד.

מחלקת הפלנינג חוקרת את המותג ואת מאפייני הצרכנים שלו באמצעות מגוון כלים מחקריים כדוגמת סקרים, קבוצות מיקוד, ראיונות עומק ועוד. מחלקת הפלנינג חודרת אל תוך מוחו של הצרכן, בכדי לאפיין את הדרך בה הוא חי את המותג. נכון, לכך ניתן להגיע בהחלט באמצעות מחקרים כמותיים ואיכותיים אשר מאפשרים לקבל תובנה צרכנית מעמיקה, אך יחד עם זאת, תכנון אסטרטגי מצריך "ירידה לשטח". על מנת לחוש את צרכיו ואמונותיו, התנהגותו ופעילותו של הצרכן הסופי לאורך תקופה ארוכה, הפלנר צריך לבלות לעיתים יותר מחוץ למשרד מאשר בתוכו.

הגשר התובנתי שנעשה במהלך עבודת הפלנינג מאפשר את גיבוש האסטרטגיה מאחורי המסר השיווקי. רק אחרי הבנה עמוקה של קהל היעד, ושל הערך הגלום במוצר/שרות אותו אנו מפרסמים, אנו יכולים לגשת לפיצוח של השפה הנכונה, הן מילולית והן עיצובית, למצב ולמתג את הלקוחות שלנו בצורה אופטימלית.