Back to the Magazine

משפיעני רשת - הגודל לא (בהכרח) קובע

מי צריך סלבריטי עם מיליוני עוקבים באינסטגרם, אם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, משפיענים עם (רק) עם 15,000 עוקבים יכולים להפוך כל שקל השקעה ל-6.50 שקלים הכנסה? שיווק באמצעות משפיענים, איכותיים

 

משפיענית רשת קטנה גדולה

 

מי זאת הודה קטן? יש בעולם לפחות 24.3 מיליון אנשים שיודעים את התשובה, כי הם עוקבים אחרי ערוץ האינסטגרם שלה. ביו-טיוב עוקבים אחריה 2.2 מיליון. הודה קטן (Huda Kattan) היא ‘משפיענית’ (Influencer) שמדורגת בראש רשימת המשפיענים של רשת CBS האמריקנית לשנת 2018. תחומי ההשפעה שלה כוללים קוסמטיקה, טיפוח, איפור וענייני יופי וסטיילינג אחרים. יש לה אפילו קו מוצרים ממותג משלה.

 

הודה קטן, מקום 1 בדירוג המשפיעניות ל2018:

 

 

כל מי שמייצר, משווק או מפיץ משהו שקשור העוקבים לתחומי ההשפעה של הודה קטן, חולם שהיא תספר על זה למיליוני שלה בפוסט אינסטגרם, רצוי עם תיוג קטן והאשטאג אפקטיבי. לפי הפוסט המוצג כאן, שהיא פרסמה באינסטגרם ב-19 בינואר 2019, לא רק מותגי טיפוח ואופנה רודפים אחריה. הפוסט, אגב, מדבר “רק” על הספגטי (כן, בטח).

 

פירמידת המשפיעניות

 

מה שהכי יפה בסיפור של הודה קטן, זו העובדה שהיא הפכה לאימפריה אינטרנטית בזכות משפיענית אחרת – קים קרדשיאן, מלכת המשפיעניות – שסיפרה אצלה באינסטגרם (125 מיליון עוקבים) על המוצרים של הודה.

 

מה שלא פחות יפה, זה הפוסט הבא, בו משפיענית נוספת בשם וולה-ביוטי משבחת את אחד ממוצרי המותג של הודה קטן, שטורחת מצדה להעלות פוסט תודה ובכך להגדיל את ההשפעה של המחווה מצד וולה-ביטוי.

 

אותה וולה-ביוטי מתהדרת ב-200,000 עוקבים “בלבד”. היא שייכת לקטגוריה החדשה והצומחת – “מיקרו משפיענים” (Micro Influencers). הקטגוריה הזו מוכיחה, למעשה, את חוכמת האיכות מול חוכמת הכמות (או הגודל/מספר העוקבים). היא חושפת עובדה מרתקת: המיקרו משפיענים הם חכמים יותר בזכות העובדה שאולי המספרים שלהם קטנים יותר ברמת החשיפה, אבל אחוזי המעורבות והרלוונטיות שלהם גבוהים בהרבה.

 

שרשרת המזון של המשפיעניות: קים קרדישיאן>>הודה קטן>>וולהביוטי

 

 

 

איזה משפיען מתאים לעסק שלכם?

 

ברקע אנחנו לומדים עוד עניין חשוב: מעבר ל”הגדלה בשקל תשעים” של חוכמת השיווק באמצעות משפיענים (והרי הכל מדיד ומספרי), ניתן לייצר קמפיין מוצלח ויעיל, ולא רק סקסי או מגניב, ברוח התפיסה של משרדי הפרסום מהדור החדש.

משרדים אלה יידעו לכוון את הלקוח שלהם למשפיען הנכון להם. איך הם יעשו זאת?

 

באמצעות שימוש בטכנולוגיות המאפשרות לבדוק:

  • האם הקהל איכותי או לא?
  • האם העוקבים של המשפיען הם אותנטיים או פייק?
  • אופי העוקבים – האם הם מתאימים לקהל היעד של הלקוח?
  • ניטור ואיתור סגנון השיח בעמוד המשפיען ברמה יומית או מיידית.

כלומר: הכל מדיד, וכאשר מודדים ובודקים אפשר גם לבצע – בזמן אמת, כמובן – את ההתאמות הנדרשות, את חידודי הקריאייטיב ולמקסם את הביצועים.

 

מתי נולד השיווק באמצעות משפיענים?

 

שיווק באמצעות משפיענים (Influencers Marketing) נולד הרבה לפני האינסטגרם. אף אחד לא היה צריך לחכות כדי להבין שלהמלצה של אדם מפורסם יש אפקט שיווקי. קל וחומר כאשר מדובר באדם מפורסם שהוא גם רלוונטי. למשל, ספורטאים שממליצים על נעלי ספורט, או על משקה בריא. משפיען הוא כלי מדיה יעיל, אבל להבדיל ממדיה אחרות, אם לא יהיה לו מה לומר (וגם איך לומר), לא ישרוד את ההתפתחות ואת המעבר לעולם ה-ecom.

 

בעצם, לא מדובר במהפכה אלא בהתפתחות, שעברה למרכז הבימה השיווקית בזכות הרשתות החברתיות, המעצימות את החשיפה של אנשים מפורסמים ובעלי השפעה. אבל היופי הוא שהרשתות המדוברות לא רק מעצימות, הן גם מאפשרות למדוד.

 

מי יכול להרשות לעצמו להעסיק משפיעני רשת?

 

בואו נודה על האמת, המשפיענים הגדולים (Mega Influencers), שיש להם עשרות מיליוני עוקבים, אינם בהישג יד של רוב המותגים והעסקים. ודאי לא כאשר מדובר באסטרטגיה מתוכננת ושיטתית, עם יעדים ארוכי טווח, ועם תקציב שנתי.

הבשורות הטובות הן, שאין צורך במיליוני עוקבים ותקציבים הוליוודיים כדי להשיג אפקט שיווקי עוצמתי באמצעות משפיענים. כמו שראינו, גם 200,000 עוקבים זה כוח משמעותי.

ומה דעתכם על פרופיל אינסטגרם עם 15,000 עוקבים בלבד? גם הוא משפיען?! שווה???

 

רשמו לפניכם:

  • משפיענים זה לא רק סלבריטיז
  • מספרים קטנים (בתנאי שהם איכותיים) עושים עבודה מדויקת
  • משפיען הוא כלי מדיה רלוונטי, מדויק והזמין ביותר

הנתונים העדכניים מעולם השיווק מצביעים על כך שמעמדם של המיקרו משפיענים הולך ועולה. תכלס, ל-81% מהמשפיענים באינסטגרם יש בין 15,000 עוקבים ל-100,000 עוקבים.

 

כמעט 40% מחשבונות האינסטגרם שיש להם יותר מ-15,000 עוקבים נחשבים למשפיענים – כלומר, יכולים ליצור אפקט שיווקי משמעותי.

 

ואם כבר הבנו שלפעמים פחות זה יותר, אז זה עדיין לא הכל, כי הדבר הבא בשיווק באמצעות משפיענים הוא – שימו לב – “נאנו משפיענים”, פרופילים שיכולים לטלטל את השיווק והמכירות שלכם עם קצת יותר מ-1,000 עוקבים. אלו הם מספרים שכבר יכולים להסתדר בכל תקציב, אולי גם בתקציב שלכם. הם הפכו לרלוונטיים מאוד בסצנת האינסטגרם והמדיה החברתית בעולם, בזכות התשתית הטכנולוגית המאפשרת למדוד את האיכות ולא את הכמות.

 

משפיענים באינסטגרם

 

בכל מה שקשור לשיווק באמצעות משפיענים, אינסטגרם היא המקום בו קורים הדברים. יותר מ-90% מהקמפיינים ב-2018 היו באינסטגרם.

אבל לפני שאתם רצים עם הארנק לחפש פרופילים מגניבים באינסטגרם, שיהיו מוכנים לספר עליכם בפוסטים ובסטוריז, בואו נכניס קצת שכל וסדר בדברים.

כי כל קמפיין שיווק באמצעות משפיענים הוא תמיד – אבל, תמיד – חלק מתפיסת שיווק דיגיטלי כוללת, שמבוססת על ערכי מותג, אסטרטגיית שיווק, סגנון ושפה קריאטיביים וראייה רחבה של הפעילות הדיגיטלית.

בתרגום לשפת אנוש: לזהות את המשפיען הרלוונטי שיכול להיות גם אפקטיבי עבורכם לאורך זמן, למצוא את החיבור המדויק והאמין ביניכם, ליצור את הרעיונות שיביאו את החיבור הזה לידי ביטוי עוצמתי, להפיק אותם באיכות הגבוהה ביותר, לקדם אותם בכל ערוצי הפעילות ולנתח אותם אונליין על מנת למקסם תוצאות.

 

כך זה עובד, בין אם המוצר שלכם מיועד לקהלי יעד שאומרים “אינסטוש” או “אינסטה” או לקהלים שאומרים “אינסטגרם”. לפי חישובים עדכניים שפורסמו באתר פורבס (Forbes), קמפיין שיווק באמצעות משפיענים שמתוכנן בקפידה, מבוצע כהלכה ומבוקר היטב, יכול להפוך כל שקל השקעה ל-6.50 שקלים הכנסה.

 

מפתה? דברו איתנו.

Get in touch &

LET’S TALK

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement