10 הדיברות של הדיגיטל

“ושמתם לבבכם אל דברים אלו, ולימדתם אותם את מנהלי המדיה והקריאייטיב שלכם, וקיבלתם חשיפה ומעורבות ולידים לרב”.

 

מאת: אלוהי הדיגיטל.

 

כשמדובר בטכנולוגיות בשירות עולם הפרסום הדיגיטלי, יש משרדי פרסום שמכריזים על עצמם ‘אשפי פרסום בדיגיטל’ רק כי עשו A-B טסטינג בקמפיין שלהם, אבל האמת היא שרכבת הפרסום בדיגיטל כבר מזמן לא בתחנה הזו, כלומר, מאחר והקטר שלה הוא טכנולוגי לחלוטין, מדובר למעשה ברכבת שלעולם לא עוצרת. אפשר רק לציין, מדי זמן, מה הם הדברים הכי עדכניים לפרסום בדיגיטל, נכון לנקודת הזמן הזו. וזה בדיוק מה שעשינו כאן. אז קבלו את 10 המילים האחרונות בפרסום בדיגיטל.

 

1. מערכות טכנולוגיות לטירגוט ממוקד לטובת מיטוב קמפיינים והוזלת עלות לליד – מאתרים קהלי יעד רלוונטיים לקמפיין באמצעות לייקים שהם עשו לתכנים ספציפיים (בפייסבוק / אינסטגרם / לינקדאין / טיקטוק) או באמצעות ההשתייכות שלהם לקבוצות שרלוונטיות ללקוח שלנו. כמו כן, מאתרים מי הם העוקבים אחרי עמוד מסוים (עסקי או פרופיל של ידוען) שרלוונטי בשבילנו, לכל הנתונים הללו ניתן לעשות חיתוכים של גיל / מין / מיקום גאוגרפי וכו’. כך למעשה מייצרים דאטה בייס של קהל יעד איכותי לטובת טרגוט מדויק של הקמפיין שלנו.

Responsive image

אמור לי אחרי מי אתה עוקב – ואדייק את המסרים בשבילך. 2. קמפיינים לפי מיקום פיזי על בסיס GPS – מטרגטים קהלים על פי מקומות בהם הם ביקרו, שעל פיהם ניתן להסיק לגבי כוונות ומגמות של אותו קהל ולטרגט אותם בהתאם. נניח מישהו ביקר השבוע פעמיים בסוכנויות לרכישת רכב, משמע שסביר להניח שהוא מתעניין ברכישת רכב – זה הזמן לטרגט אותו לקמפיין הרכבים החדשים של הלקוח שלכם. 3. קמפיינים ממומנים בטיק-טוק – האפליקציה שלא מפסיקה לצמוח, ומאיימת על כל הרשתות החברתיות שאנחנו מכירים, נכנסה למגרש של הגדולים כאשר ממש לאחרונה החלה לאפשר קמפיינים ממומנים שיופיעו בפיד של הגולשים. קהל היעד הראשי – צעירים תזזיתיים ומעודכנים.

 

Responsive image

זמן לטיק-טוק. כי אינסטגרם זה לזקנים. 4. אוטומציה שיווקית – פנייה ממוקדת וטיפול במספר גדול של מסרים הפונים לקהלי יעד שונים באותו קמפיין, הדבר נעשה באמצעות פילוח מקדים ומעקב דינאמי אחרי מהלך הקמפיין, תוך התאמה וחידוד של המסרים בזמן אמת (עדכון אופי וסוג המסרים שעובדים יותר טוב או פחות טוב, כולל קמפיין רימרקטינג ממוקד ללקוחות שכבר הביעו התעניינות), תזמון מדויק ויעיל של חשיפת המסרים לכל אחד מהקהלים הרלוונטיים והתאמתם לצרכי כל קהל מקהלי היעד המוגדרים. כמו כן, יש להתאים את המענה ללקוחות בהתאם לפלטפורמה ממנה הגיעו, כלומר יש הבדל בין לקוח שהונע לפעולה ע”י הפרסום בטיקטוק לבין זה שראה את הפוסט בפייסבוק ויש לתת מענה לכל אחד מהם בהתייחס לפלטפורמה. פן נוסף של האוטומציה, בא לידי ביטוי כשמערכות האוטומציה מזהות אונליין את הפעולות שמבצעים הגולשים ומגיבות בהתאם. למשל, המערכת מזהה את השניה שבה הלקוח עומד לעזוב את הדף שלכם ומיד מעלה לו פופ-אפ שמציע לו הצעה אטרקטיבית נוספת שעשויה לעניין אותו. גם צ’אט-בוטים נכנסים ככה לפעולה – הנה הם, מחכים לכם בסעיף הבא. 5. צ’אט-בוטים: הדור הבא – הבוטים של היום אלה לא הבוטים של אתמול. הבוטים היום מורכבים יותר, מכילים מספר רב של תסריטי שיחה ויודעים לצפות כמעט כל תרחיש והתנגדות של לקוח ולתת מענה הולם בהתייחס למוצר שבקמפיין. כיום ניתן לבנות צ’אט-בוט למגוון שימושים – שירות לקוחות / מכירות / מניעת נטישת עגלת קניות / הגדלת מכירה בזמן ביצוע ההזמנה ועוד – והם מבוססי בינה מלאכותית, כלומר לומדים משיחות קודמות ומתפתחים ומשתכללים תוך כדי שיחה. כך למשל, לקוח שהגיע לאתר כדי לרכוש משהו והשאיר ליד כי מעוניין בעוד פרטים, באותה רגע קופץ לו צא’ט-בוט ששואל אותו לגבי מה הוא מתלבט ומתחיל לפרק את התנגדויות שלו על בסיס מגוון רחב של תרחישים.

 

Responsive image

 

זה מבין כמו בן אדם ומגיב כמו בן אדם – אבל זה רובוט.

6. תצוגת מסחר אלקטרוני בגוגל – גוגל עושים היום מה שאתם מכירים מזאפ כבר שנים: תצוגת מסחר למטרת השוואת מחירים אוטומטית למוצר שחיפשתם במנוע החיפוש שלהם. הלקוח יכול לסנן לפי מידה, מחיר, חברה וכו’. כמו כל דבר בגוגל, גם כאן צריך לעבוד קשה (ומתוחכם) על מנת להגיע עם המוצר/חנות שלכם לתצוגת המסחר האלקטרונית הזו.

7. LINKEDIN LIVE – לינקדאין לייב הוא שירות חדש ברשת החברתית ממוקדת הקריירה – המיועד לשידור חי של כנסים, פרסום דוחות רבעוניים או הכרזות של מוצרים – שלמעשה מסייע לארגונים להציף תוכן רלוונטי לתחום עיסוקם ולטפח דיאלוג עם קהילת החברים שלהם וכך להגדיל אותה. ללקוח שלכם יש עמוד לינקדאין פעיל? זה הזמן להרים מסיבת עיתונאים מתוקשרת – המספרת על הריליס הבא שלו / הקולקציה החדשה שנחתה בחנויות / הרכש העסקי המבריק שלו וכו’ – המשודרת לייב מהעמוד לכלל העוקבים. בנוסף כיום ניתן (כרגע בארה”ב ובקרוב מאוד גם בישראל) להזמין חברים מדרגה ראשונה לעקוב אחרי עמוד הארגון שלכם ובכך להגדיל את קהל העוקבים של הארגון וכפועל יוצא מכך של כל השידורים החיים של האירועים שתפיקו.

Responsive image

 

לינקדאין לייב – שידורים חיים של אירועים עסקיים גדולים 8. TWITCH – הרשת החברתית של הגיימרים פורצת את גבולות ההגדרה של עצמה, כלומר כבר לא רק לגיימרים, והופכת רלוונטית יותר למטרות שיווקיות. דו”ח שהתפרסם השבוע מציג נתונים לפיהם הסטרימיניג של תוכן שאינו ממוקד גיימינג הופך לא פחות פופולרי מזה שעוסק בגיימינג – המטרה הראשונית לשמה נוסדה TWITCH. בסוף 2020 צפויה לצאת מערכת פרסום שלמה המיועדת ל-TWITCH.

Responsive image

 

הרשת של הגיימרים – שם המשחק רק מתחיל 9. משפיענים 2.0 – תשכחו כל מה שידעתם על קמפיין משפיענים ‘קחי-מוצר-תצטלמי-תעלי’. כיום, לפני שזזים, בודקים פעמיים כל משפיען: פעם ראשונה, את ההתאמה שלו ללקוח וצרכיו. פעם שנייה, את ההתאמה של העוקבים שלו ללקוח. אחרי שמסננים את המתאימים ביותר (ולאו דווקא אלה בעלי מספר העוקבים הגבוה ביותר) תופרים לכל משפיען ומשפיען קריאייטיב מדויק שהולם את מידותיו ושימקסם את האימפקט שלו על קהל היעד (כלומר, אין מצב ש-20 משפיענים מדקלמים בדיוק את אותו סלוגן). בנוסף, בשלב השני אוספים את כלל החומרים שהמשפיענים העלו ואורזים אותם מחדש למפגן עוצמה סינרגי שעולה מהעמוד של הלקוח. שגיא גאון מנהל המדיה בחברת Andromedia, המתמחה בפרסום עם ‘לב דיגיטלי’ בעיקר בתחום הנדל”ן, מתאר מהלך של קמפיין משפיענים, כמתואר לעיל, שעשתה החברה שלו ל’סופראנו טיטניום’ – מכשיר להסרת שיער מבית אלמה, הנחשב כטכנולוגיה היעילה והבטוחה להסרת שיער מיותר. “מטרת הקמפיין הייתה מיצוב המכשיר כמכשיר הסרת שיער בלייזר המוביל ביותר בשוק הישראלי, כשהאתגר היה העברת המסר באובייקטיביות מקסימלית. לשם כך בחרנו בקפידה מובילי דעה שמותאמים ליתרונות המכשיר ויצרנו קריאייטיב עבור כל משפיען על בסיס הסגמנטים הרצויים למינוף, וכמובן יצרנו האשטאג ייעודי למהלך #סופרנו_טיטאניום. לטובת גוון עור כהה, למשל, בחרנו את טהוניה רובל ועדן כהן, לתקשור מסרים לבני נוער נבחרה אמה זיווי, בנגזרת של כותבות תוכן היו אלונה פרידמן ודנה זרמון, גברים, שגם השתתפו בקמפיין, היו ג’וליאן חובל וטום קשתי. וכמובן היו משפיעניות נוספות מתחום הביוטי והלייף סטייל כמו ירדן בנדל, ענבר פיינשטיין ועוד. הרעיון היה לייחד לכל סגמנט משפיען שתואם את הצורך והמסר ולמנף אותו באמצעות קריאייטיב ייחודי. בסוף גם אספנו את כל החומרים של כל המשפיענים, ערכנו וארזנו את החומרים הכי חזקים מתוכם והעלינו מהעמוד של הלקוח. זה עבד מצוין”.

 

Responsive image

 

המשפיענית דנה זרמון עושה ‘סופראנו טיטיניום’ – דיוק במסרים ובהתאמת המשפיענים. 10. המחר תמיד כבר כאן. הדיבר העשירי והכי תכלס, קובע חד וחלק שכשמדובר בטכנולוגיה ההווה הוא תמיד המחר, וההיום שייך לאתמול. כלומר, מי שרוצה להצליח בדיגיטל חייב להישאר מעודכן וסקרן כל הזמן. כי כל האמור לעיל נכון להיום, אבל דברו אתנו מחר בטח כבר יהיה לנו משהו לחדש לכם.

 

more from our magazine